Granskare: Barsar - april 2015

Resesällskap: Seniorer
Genomsnittlig värdering: 8,8

Plats: Webbplats väl skyltade från D1.
Vi hade ursprungligen bestämt oss för att bo på Camping Borje som ligger på andra sidan nationalparken men ändrade våra tankar efter att ha sett båda platserna och beslutat att området kring Camping Korana var mycket snällare under våren, plus det finns 2 eller 3 restauranger och en litet snabbköp i närheten.
Platsen är mycket stor och mycket kuperad. Samtidigt som vi var där parkerade alla husvagnar och husvagnar på de betongområden som det fanns flera. Jag skulle ha svårt om det inte var omöjligt att hitta en gräsplan där jag kunde manövrera och nivåera husvagnen. Det finns gott om elförsörjningsbollar som levererar 16 ampere men färska vattenkranar är få och långt ifrån varandra. På det hela taget var personalen trevlig och talade bra engelska. Det finns 3 toalettblock men endast en var öppen i början av april och du kan gå lång promenad till någon av dem från vissa platser. Vi hittade toalettblocket att vara modernt, väl utrustad och rent med mycket varmt vatten. Tvättmaskiner var tillgängliga. Det finns en restaurang, café, bar och butik på plats, men endast butik och restaurang var öppna när vi besökte. Det finns en buss som lämnar klockan 9.00 varje dag till Plitvice Lakes National Park eller du kan göra 10 minuters bilresa själv. Parkering kostar 7Kn en timme. Park entré är 110 Kn each (£ 11,00) som inkluderar all buss och båt transport inom parken.
Med tanke på antalet bord och stolar runt baren och restaurangen fick vi intrycket att den här webbplatsen kan vara mycket upptagen under högsäsong. Vi hittade platsen att vara välskött, väl underhållen och mycket ren och fredlig. Gärna att rekommendera.

Denna översättning stöds av Google